Vill inte vara hemma

2011-02-18 @ 21:20:06
Då var jag hemma i Borås igen och längtar genast tillbaka till min käraste. Vi hade några helt underbara dagar tillsammans och jag ville verkligen inte åka hem. Jag blir alltid lika känslig varje gång vi ska skiljas åt. Det är inte roligt! Det blir så långt uppehåll innan vi får träffas igen eftersom det blir väldigt dyrt att resa och det tar en halv dag att resa också. Så man förlorar tid och pengar på resan. Så det går liksom inte att resa över en helg. Det skulle aldrig fungera. Även om jag skulle önska det! Jag saknar honom så mycket att det gör ont i hjärtat.
Bilder från resan kommer så småningom :)
Resan hem gick hyfsad fort, även fast jag satt på ett tåg i 7 timmar och sedan buss i sammanlagt 5 timmar. Först var tåget försenat 15 min när det kom till Oslo så jag fick springa till bussen. Sedan var även bussen försenad i Göteborg, höll på att missa bussen till Borås. Jag hade 10 min i bytet och det är liiiite. Bussen från Oslo kom till Gbg då min buss till Borås skulle gå, men chafförerna hade pratat ihop sig så den bussen väntade. Det var snällt!
Också när jag gick förbi entrén till terminalen så möter jag en kille som springer förbi mig i full fart, jag trodde att han kanske höll på att missa ett tåg eller en buss, men så några sekunder senare så kommer en polis utspringande från entrén, ser sig omkring och ropar: POLIS, STANNA! Och börjar jaga killen som sprang förbi mig! VILKET DRAMA ALLTSÅ! :P
Idag har man varit i skolan, satt från 9 till halv 3. Då orkade jag inte mer. Så stack hem, men först blev det ett stopp på Donken med Fang. Efter blev det gymmet och körde riktigt hårt. Jag tycker jag har blivit ganska stark i armarna faktiskt ;)
Nu blir det mys i sängen med Riesen och bubbelvatten med smak av smultron, det är fan asgott! Kär!

Ta er en titt

2011-02-13 @ 17:37:25
Nu blev klockan mycket helt plötsligt. Vi steg inte upp förrän sent på eftermiddagen, men det var för att vi la oss ganska sent. Det var för att vi var ute på promenad väldigt sent igår och tog bilder ut över stan. Det var väldigt fint när man stod däruppe. Men det var sviiiinkallt. Det blåste som fan eftersom vi var ganska högt upp.
Och när vi kom hem igen blev det lite toast och varm choklad, så vi kom väl inte i säng förrän 2, halv 3.
......så idag har det inte blivit mycket gjort. Jag har hunnit duscha och ätit frukost. Thats it!
Senare ska vi gå en promenad och ta en tur till butiken och köpa lite choklad. Mmmm!
Jag nämnde tidigare en time lapse som vi gjorde i fredags och den kan ni få se nu :)
Vi tog bilder i tre timmar, 2500 bilder blev det och sedan har pojkarna satt ihop det till en film på 3,5 minut. Så häng med!

Første Timelaps: En fredagskveld

Framme hos Are

2011-02-11 @ 19:58:54
Som jag säkert nämnde skulle jag till Are (pojkvännen) i ett antal dagar och idag anlände jag till min käraste. Först trodde jag att jag skulle missa bussen från Göteborg till Oslo, för att för det första så hade jag 15 minuter på mig vid bussbytet, men bussen till Gbg var försenad nästan 5 minuter. Den stannade på den sida av stationen som jag inte skulle åka vidare ifrån och stationen var stängd så jag kunde inte gå igenom den. Istället fick jag gå runt hela skiten och jag kom fram till hållplatsen vid 01.50 (bussen skulle gå 01.55). Jag hade ingen aning om bussen skulle stanna där för jag såg ingen skärm som visade vart den skulle gå ifrån, men jag chansade på det ställe där de vanligtvis stannar. Men så ser jag att de satt upp en slags poster som säger att bussarna går ifrån någon annan hållplats, så jag blev oroad och nervös över att jag kanske nu skulle missa bussen. Men jag gjorde ett försök att gå tillbaka mot själva stationen och som tur är ser jag bussen (vid den hållplats som stod på postern) jag fick dock dubbelkolla med chauffören att jag kommit rätt. Tydligen har de ändrat hållplatser för expressbussarna, men de åker förbi den gamla ifall att det skulle stå någon där. Nu hade jag väl bara ren tur! Nu kanske ni förstår att jag inte tycker om tidspress! Jag mådde inte speciellt bra under resten av resan, för när det uppstår sådana här problem för mig får jag magsår! Var illamående hela vägen!
Allt gick iaf bra med flygtåget och biljettköpet, no problemo! Så det var skönt! Flygresan gick också bra. Det var verkligen helt underbart för att först innan vi lyfte från Oslo så var det grått och trist ute, vind och snö. Men så fort vi kom upp i luften och kom över alla molnen så var det klarblå himmel och skinande sol. Det var som om molnen var vägen vi rullade på och vi flög mot oändligheten. Det var helt otroligt! Jag ångrar att jag inte tog någon bild för man blev verkligen helt mållös!
Nu sitter jag iaf hemma hos Are och är sjuuukt trött. Jag kom hit strax efter 10 i förmiddags efter att ha rest sen klockan halv 1 inatt. Vi har fram till nu myst och pratat och varit på stan. Jag köpte även en kul tröja på Weekday. Den var på rea! (Norge är annars dyrt, men detta var ett bra pris för att vara på rea). Även hans kompis Fredrik hängde med på stan. Det var mycket trevligt!
Are köpte ett nytt objektiv till sin kamera och nu gör de små sorkarna en time lapse i köket. Den kan jag nog visa här på bloggen sen :) Rätt häftigt

On My Way

2011-02-10 @ 22:35:59
Om några timmar sticker jag till Norge och hälsar på pojkvännen. Det ska bli helt underbart att få se honom igen. Vi har inte träffats på en månad nu så det ska verkligen bli riktigt härligt!
Jag är dock lite nervös inför resan, eftersom det är mycket tidspress för mig som inte är speciellt van att resa. Jag tror jag också skrämmer upp mig lite. Men jag vill inte att det ska bli några problem och vill därför vara förberedd på allting. Jag har frågat pojkvännen om allt så att jag gör allt rätt och kommer dit ordentligt och i tid.
Först ska jag ta bussen härifrån till Göteborg, sedan har jag 15 minuter på mig tills bussen till Oslo går. Jag hoppas det inte blir några förseningar härifrån till Göteborg! Jag kommer vara i Oslo ca halv 6 och flyget går klockan 8. Så jag måste skynda mig att ta flygtåget och jag måste först köpa biljett och så ska jag hitta biljettautomaten därinnan. Det är det här jag stressar upp mig för! Jag borde ta det som det kommer och bara slappna av för att det kommer ju gå bra...Eller hur?
Nu saknar jag honom otroligt mycket! Vi kommer att få nästan 5 hela dagar tillsammans och jag ska njuta av varenda sekund! <3 Det jobbigaste är att det tar sådan tid att resa, men vad gör man inte för kärleken <3 Nu vill jag bara hoppa fram 12 timmar så jag kan få ha honom i min famn igen.

Varm choklad nästa

2011-02-08 @ 20:51:23
Jag är helt slut!
Det har varit en intensiv dag på något vis. Hade två föreläsningar på schemat idag,men jag struntade i första och jobbade på egen hand istället. Jag kände att jag behövde det! Så jag har iaf inte slösat bort den tiden genom att jag struntade i föreläsningen. Jag använde den tiden själv bara!
Jag gick på den andra föreläsningen i alla fall och jag är glad över att jag faktiskt var förberedd den här gången genom att gå igenom materialet innan. Jag känner att det var mycket lättare att hänga med i det han gjorde och man känner sig mer engagerad för att lyssna när man vet vad han pratar om. Så imorgon ska jag gå igenom materialet till föreläsningen som är till på torsdag. Jag kan inte säga att det är enkelt, men det känns lättare än vad det hade gjort innan. Jag sitter verkligen varje dag nu i skolan och pluggar, kanske inte helger. Men ibland!
Det var även SVINA-möte idag, men jag hoppade över det också för jag hade tvättid och jag vet inte hur: men alltid när jag bokat tvättid så ska det alltid vara något möte...Jag förstår inte hur det blir så! Magical! Det verkade inte vara något viktigt på mötet heller så då utnyttjade jag mer tid till min tvätt. Det är ju så hiiiiiimla morsomt att tvätta!
Snart är den sista maskinen klar och efter jag hämtat tvätten så ska jag lägga ner pluggandet (som jag gjort under tiden som maskinerna har rullat) och sedan ta och göra en kopp varm choklad samt bädda ner mig i sängen och se en film.
Imorgon väntar en ny dag med nya tag av redovisning och statistik. Woho! :)

SUMMARY

2011-02-07 @ 22:41:02
Jag är verkligen inte bra på att uppdatera i bloggen. Men jag känner att jag inte har något roligt att berätta. Men när jag har tid att uppdatera så orkar jag helt enkelt inte för man har varit helt utmattad efter heldagar i skolan.
Lite småsaker som inträffat har varit invigning till SVINA, där jag fick dränkas i öl. Bilder kommer snart, hoppas jag! Det var inte det trevligaste man upplevt! Men roligt var det förutom hur kallt det var eftersom vi gjorde det utomhus! Jag stod i min ovve och i behå då de dränkte oss nya SVINAiter. Gissa om vi blev blöta! Invigningen var i torsdags och NU som först är min ovve torr. Den har hängt på en tvättställning i 4 dagar nu. Jag har ingen bra ventilation i lägenheter och inte heller någon balkong som man skulle kunna hänga ut den. Det har inte varit lätt då tvättställningen tog upp hela utrymmet på toaletten.
Jag gjorde även något dumt den kvällen. Jag gick med i Buffalo! Det är en klubb där man ska dricka med den hand man vanligtvis INTE använder. Till exempel jag som brukar dricka ur flaskan med höger hand, måste nu dricka med vänster hand på dessa fester. Hänger ni med? Och om jag dricker med högerhanden, måste jag svepa det jag har i flaskan. Det hände mig en gång och då hade jag precis öppnat en 50 cl cider. Det var inte roligt att halsa! :S
Dagen efter var jag en av de utvalda som fick städa lokalen vi var i och det var inte mysigt! Var glada för att ni inte var där och fick städa efter alla grisar (jaja, vi är ju SVIN, varför ingår vi annars i SVINA?).

I början av förra veckan hade vi tenta i matematik och vet ni: JAG FICK FULL POTT! ALLA RÄTT!
Jag blev verkligen asglad, för det kommer aldrig hända på någon annan tentamen. Matematik är iaf något som jag kan behärska någorlunda. (tydligen)
Nu längtar jag till fredag! Jag åker till Norge och hälsar på min pojkvän i några dagar. Det ska bli så härligt! Vi har inte setts på en månad och nu vill jag inte vara ifrån honom längre. Jag hoppas han är beredd på megakramar! :)