Framme hos Are

2011-02-11 @ 19:58:54
Som jag säkert nämnde skulle jag till Are (pojkvännen) i ett antal dagar och idag anlände jag till min käraste. Först trodde jag att jag skulle missa bussen från Göteborg till Oslo, för att för det första så hade jag 15 minuter på mig vid bussbytet, men bussen till Gbg var försenad nästan 5 minuter. Den stannade på den sida av stationen som jag inte skulle åka vidare ifrån och stationen var stängd så jag kunde inte gå igenom den. Istället fick jag gå runt hela skiten och jag kom fram till hållplatsen vid 01.50 (bussen skulle gå 01.55). Jag hade ingen aning om bussen skulle stanna där för jag såg ingen skärm som visade vart den skulle gå ifrån, men jag chansade på det ställe där de vanligtvis stannar. Men så ser jag att de satt upp en slags poster som säger att bussarna går ifrån någon annan hållplats, så jag blev oroad och nervös över att jag kanske nu skulle missa bussen. Men jag gjorde ett försök att gå tillbaka mot själva stationen och som tur är ser jag bussen (vid den hållplats som stod på postern) jag fick dock dubbelkolla med chauffören att jag kommit rätt. Tydligen har de ändrat hållplatser för expressbussarna, men de åker förbi den gamla ifall att det skulle stå någon där. Nu hade jag väl bara ren tur! Nu kanske ni förstår att jag inte tycker om tidspress! Jag mådde inte speciellt bra under resten av resan, för när det uppstår sådana här problem för mig får jag magsår! Var illamående hela vägen!
Allt gick iaf bra med flygtåget och biljettköpet, no problemo! Så det var skönt! Flygresan gick också bra. Det var verkligen helt underbart för att först innan vi lyfte från Oslo så var det grått och trist ute, vind och snö. Men så fort vi kom upp i luften och kom över alla molnen så var det klarblå himmel och skinande sol. Det var som om molnen var vägen vi rullade på och vi flög mot oändligheten. Det var helt otroligt! Jag ångrar att jag inte tog någon bild för man blev verkligen helt mållös!
Nu sitter jag iaf hemma hos Are och är sjuuukt trött. Jag kom hit strax efter 10 i förmiddags efter att ha rest sen klockan halv 1 inatt. Vi har fram till nu myst och pratat och varit på stan. Jag köpte även en kul tröja på Weekday. Den var på rea! (Norge är annars dyrt, men detta var ett bra pris för att vara på rea). Även hans kompis Fredrik hängde med på stan. Det var mycket trevligt!
Are köpte ett nytt objektiv till sin kamera och nu gör de små sorkarna en time lapse i köket. Den kan jag nog visa här på bloggen sen :) Rätt häftigt

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback