Jag visar mitt medlidande för våra norska vänner

2011-07-25 @ 21:56:26
Jag blir knäckt när jag ser på nyheterna och vad som hände i fredags eftermiddag. Det är ofattbart att något sådant kan hända! Jag kan inte ens föreställa mig för hur ungdomarna upplevde den fruktansvärda massakern som inträffade. Jag kan inte förstå att man kan utsätta nån för det. Jag kan heller inte förstå att någon vill göra något så hemskt. Jag skulle inte kunna leva med sig själv. Han bryr sig säkert inte om det, han vill bara säga sin mening. Ja, att alla har fördomar mot alla är ingen nyhet. Men jag skulle inte göra något så ondskefullt som att ta livet av oskyldiga människor för att få folk att inse det.

Jag blir så splittrad när han, mördaren, erkänner att han har genomfört skjutandet på Utöya och utfört explosionen i Oslo centrum, men att han inte erkänner till brott...Då måste något vara fel! Han har mördat! Det är väl ändå ett brott? Han utgör ett hot för hela samhället och inte bara i Norge. Det kommer att påverka många! Det är ju till och med riktat mot socialdemokraterna här i Sverige. Hans straff ska inte reduceras! Det ska maximeras!!!
Jag har min pojkvän i Oslo också. Han bor ca 5 km från där explosionen utlöstes. Jag vart extremt orolig att han faktiskt har befunnit sig så nära. Jag vill inte ens föreställa mig om att han kunde ha varit just DÄR när bomben detonerades. Jag tycker synd om dem som förlorat nära och kära och de som blev offer på grund av en mans dumhet. Detta borde inte få hända någon!
Detta kommer att ta tid att återhämta sig ifrån. Dock kommer man aldrig kunna glömma! En händelse som denna går inte att glömma. Jag kommer inte glömma!

Kommentarer
Postat av: trisiaa

hej finis! allt bra med dig? :)

Jag hr flyttat till www.nattstad.se/trisiaa och hoppas vi fortfarande kan följa varandra :)

2011-09-07 @ 12:51:59
URL: http://nattstad.se/trisiaa

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback