Vad sägs som ninjor...

2011-04-14 @ 13:59:44
Inledde dagen med att var på skolan klockan 9 för lektion i internationell ekonomi, men då visar det sig att den grupp jag var i skulle ha lektion på eftermiddagen. Då blev man förstt lite lagom svidig, men gick på den lektionen med den gruppen ändå eftersom de inte tog någon närvaro. Det spelade alltså ingen roll! Det hade väl inte gjort något om jag hade tagit fel på tiden eftersom jag ändå gått till skolan för att plugga. Det är mycket skönare att ha lektion och föreläsning på morgonen! Jag känner mig iaf mer koncentrerad då jämfört med på eftermiddagen. Dock tappade jag fokus efter andra halvan på lektionen, helt ointressant och läraren var tråkig och seg! Men det är inget nytt!



Jag och Therese började istället småtjöta med varandra om FFF (Festföreningsfest) på lektionen. Vi försökte komma fram till ett lagnamn som vi ska gå under den dagen med evenemanget. Hennes förslag blev då att vi skulle vara ninjor och hitta på ett namn utifrån det. Någon som har ett förslag på det kanske?



För tillfället sitter jag nu i ML och ska börja läsa kapitlet till morgondagens föreläsning i finansiell planering. Som tur är det inte förskräckligt många sidor, men jag har en känsla av att jag lätt kommer haka upp mig på något som jag inte förstår.....som då kommer göra att det tar längre tid för mig att komma igenom kapitlet. Håller dock tummarna för att det går lagom smärtfritt. Jag borde också hinna med det tredje kapitlet i internationell ekonomi-boken. Innehållet är på engelska och tar då ganska lång tid eftersom det är väldigt mycket nya begrepp som gör att man inte alltid hänger med om vad man faktiskt läser. Igår tog det ju nästan 4-5 timmar för mig att ta mig igenom ett kapitel, vilket bara innebar ca 20-25 sidor. Okej, sedan var det några få 10-minuterspauser. Men tro mig, det behövs! Annars stirrar man sig bara blind!



Senare ikväll blir det träning på Friskis! Det har inte gått så bra med joggningen på löpbandet eftersom jag hade ett litet uppehåll då min pojkvän Are var här och då jag var tvungen att plugga mycket till tentorna. Under den tiden blev jag också sjuk. Hade feber, men pinade mig ändå till skolan fast man såg halvdöd ut. Men var man tvungen så var man! Det är sjukt vad ett litet uppehåll och förkylning kan göra med konditionen.

NU försvann lite pluggtid för detta inlägg så nu får jag ta och faktiskt börja med det istället. Viktigare!
Hej

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback