A few things less to do

2011-04-25 @ 17:51:49
Dagen började med att alarmet satte igång kvart över 7 (eftersom jag tänkte jag skulle vara på skolan tidigt)... Men istället ställde jag om alarmet till 9 (inte ens då kom jag iväg). Jag orkade inte fara iväg! Något hindrade mig, hade inga trevliga tankar som kunde sätta fart på mig. När jag känner mig stressad och det är något jag BORDE göra, stängs jag av och struntar i det istället och då sätter hjärnan igång igen med nästintill sämre tankar. Jag fick sämre och sämre samvete för varje sekund som gick (de sekunderna som jag borde tagit mig till skolan på). Nej! Jag satte datorn på en stol och låg i sängen och såg film!
Vid halv tolv hoppade jag in i duschen, klädde sedan på mig, sminkade mig....Tankarna igen! Satte mig på sängen och frågade mig själv om jag verkligen skulle orka ta mig till skolan och plugga eller om jag skulle sätta på mig mjukiskläder, lägga mig under täcket och fortsätta se film? Som tur hade jag modet uppe och gav jag mig faktiskt en spark i baken och tvingade mig iväg! Mitt mål var bara att göra färdigt ett kapitel i Internationell Ekonomi och någon uppgift i Finansiell Planering. Så jag satt i skolan i ca 2,5 - 3 timmar. Det var i alla fall nånting, men inget jag själv hurrar för.....
Sedan jag kom hem, tog jag tag i mig själv (igen) och skickade in skattedeklarationen. Skönt att ha det gjort!
Sedan betalade jag några av mina räkningar (alla har inte kommit än). Skönt att ha det gjort!
Sedan skrev jag ut föreläsningsmaterial som är till imorgon och till på torsdag. Skönt att ha det gjort!
OCH nu, så har jag skrivit ett inlägg i bloggen (vilket även var ett av mina mål för dagen). Skönt att ha det gjort!

Kommentarer
Postat av: Rollercoaster fan

HOT LADY!

2011-04-26 @ 16:43:37
Postat av: simone

Vilka snygga skor! :)

2011-05-24 @ 11:34:45
URL: http://simoneh.se

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback