23 juni 2010

2010-06-23 @ 19:47:57
Igår blev en härlig dag. Istället för att sitta hemma och lata sig, umgicks jag med Josefina. Vi gick på stan och gjorde några fina inköp. Vi tog en fika hemma hos hennes farmor och farfar, det var riktigt trevligt. Det blev kladdkaka, glass och jordgubbar. Oerhört gott! Mina första jordgubbar för i år och absolut inte de sista!
Vi var tvungna att gå lite tidigare därifrån eftersom min parkeringbiljett gick ut. Så man fick lägga i fler mynt i automaten och få en ny (5 kr/h)! Jag tror jag gjorde av med över 20 kr på parkering igår. Det är inte klokt!
Men vi gick lite till på stan i alla fall. Såg på Ray Ban's, jag ville pröva storlekarna, för jag funderar på att skaffa ett par sådana solglasögon. Men jag får se! Det blev i alla fall två par shorts (nödvändigt nu inför sommaren), en sminkborste och tanning oil.
Därefter drog vi hem till henne och pratade lite, sedan satte vi eld i baken och tog en powerwalk mellan 45-50 minuter. Det kändes! Riktigt duktigt av oss! Vi tyckte då att vi var värda varsin pizza. Så vi beställde hem det! Extremt gott var det!

Jag åkte väl hem runt 22. Kom hem och gjorde lite fix innan man gick och lade sig.

Idag har varit en härlig dag. Och jag var duktig imorse och begav mig ut på en powerwalk/joggingtur direkt efter jag vaknat. Det finns ingen tid till att tveka! Just do it!

Kom hem, drack vatten och började laga mat med en gång. Kycklingwok, gjorde extra mycket eftersom jag även fick göra till pappas matlåda imorn. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet av matlagningen.

Sedan blev det tre timmar ute i solen. Så nu har jag fått ännu finare solbränna. Dock inte i ansiktet. Jag hade huvudet vridet åt sidan eftersom jag läste en bok samtidigt, så nu har jag en rand på sidan av mina solglasögon. Tjusigt värre!

Imorgon blir det också att förbättra på brännan, om jag hinner. För jag måste sticka till stan å mammas vägnar och handla. Sedan ska jag även hämta min berlock till mitt Thomas Sabo armband. Jag visar imorn hur det ser ut. Och så ska jag införbi min mormor och morfar, där ska jag hämta rabarber, som vi ska ha till pajen på fredag. Mumma för sorken minsann...och för tösen också...mumma!
 
Nu sitter jag och ser på Lilla huset på prärien. Längesen jag såg den serien. Och gud så trött jag är!

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback