Torsdagen i ord

2010-08-27 @ 23:22:56
Igår blev det utgång med gänget här i Borås. Träffade lite nytt härligt folk. Började dricka lite hemma hos en tjej, sen så drog vi vidare mot kårhuset där förfesten höll på. På vägen dit mötte vi många italienare som frågade om vägen till Borås Arena, sen när de fått anvisningar får vi en kommentar: " you have beautiful blue eyes". Jag och Jennie stirrade på varann, skrattade och gick därifrån. Haha! Kom till festen, satte mig ner hos ett gäng (medan jennie cyklade bort till systemet och köpte lite nam nam). Det var ett härligt gäng man hamnade vid, träffade lite folk som man hängde med under kvällen. Riktigt gött.
Vi drog sedan vidare mot ett ställe som hette PULS, men det var inte öppet när vi kom, det öppnade inte förrän 22, så i köpte med lite mat från mcdonalds och satte oss utanför en annan krog. Det var tydligen inte så populärt att man åt mat som inte var deras, men vad ska man göra då om de inte har någon matbuffé eller mat av något slag. Man är ju hungrig. Men jaja
Kom sedan in gratis på PULS, det var faktiskt en riktigt härlig krog, för ungdomar. På vägen hem sen fick vi sällskap av ett par grabbar (dem snackade vi med på kårhuset, suveräna killar, roliga som fan).  Schyssta som hängde med oss. Sen fick jag gå hem själv för vi alla skulle inte åt samma håll, så en promenad på en halvtimme för att komma hem till bror sin. Då var man helt slut när man kom hem. Men fick ett mysigt samtal innan läggdags i alla fall.
Idag har man varit trött, såg film på kårhuset sent i eftermiddags, köpte hem lite mat och har packat i ordning mina saker för imorgon flyttar jag till min lägenhet. Jag hämtade nycklarna igår. Så det ska bli intressant att se hur det ser ut. Vill verkligen trivas i min egen lägenhet. Måste då inhandla mat, jisses alltså!
Ikväll har man tagit det mest lugnt. Skulle kunna somna nu. Jag känner att jag glider längre och längre ner i soffan. Men måste hålla mig vaken, för jag ska skjutsa brorsan och hans tjej ner på stan. Jag har aldrig kört i Borås förut, och första gånge på kvällstid känns inte direkt lovande. Hoppas det kommer gå bra. Antingen kör jag vilse eller så kommer jag krocka för reglerna och trafiken här...usch! Vill inte ens tänka på det!

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback