Good night out last night

2009-10-24 @ 18:15:51
Sov länge igår, till halv 11 iaf. Sen så ringde Micko och vi pratade typ en timme. Snackade lite om kvällen (som jag inte riktigt bestämt hur jag skulle göra med: MED eller INTE med på krogen) Svårt.

Tiden sprang iväg medan jag pratade med Micko. Klockan blev väl halv 2 och jag skulle sticka vid 3 och hälsa på en lärare som jag hade på mellanstadiet (6 år sen). Jag var hur stressad som helst. Helt hyper. Duscha, fixa i ordning sig, packa ned saker inför kvällen (jag skulle inte hinna hem emellan). Jag kom inte hemifrån förrän nästan halv 4. Jag hittade dit iaf och det var ett mysigt stort hus ute på landet. Hon bjöd på lite fika, vi pratade om allt (och fick smaka på en helt underbar äppelpaj..Mums med mycket vaniljsås dessutom) Sedan såg vi på lite bilder från tiden då jag hade henne som lärare. Gud, vad det kändes konstigt att se bilder. Alla såg så små ut jämfört med vad de är nu. Helt ofattbart vad tiden går fort.

Jag åkte därifrån vid 7-tiden. Var i stan 10 över 7. Då var det att ta på sig partykläderna. Det tog väl en 15-20 minuter. Snabb som vinden vettni! Sedan drog jag och Micko till affärn. Jag var tvungen att ha lite läsk eftersom jag tänkte vara nykter. Det var rätt skönt att jag inte drack för då kunde jag köra hem och inte förstöra en hel lördag. Men iaf så kom vi till Josa vid 8-tiden. Startade förfesten med lite lekar och musik. Runt 12 kom vi ner till Gute och det var sjukt LITE folk. Men sen så droppade det in en massa och man kunde knappt röra sig. Jag hade sjukt roligt (även fast jag var nykter). Man kan ju ha roligt även om man inte dricker.

Gute stängde två och vi var sugna på lite käk så vi drog till Donken och åt. En av oss mådde inte så värst bra och var tvungen att gå ut och.....aa, ni förstår nog!

Sedan skjutsade jag hem lite folk innan jag skjutsade hem mig själv. Jag kom hem 20 över 3. Det har aldrig varit så skönt som igår när jag la mig i min egen säng efter en partykväll. Underbart!

Vaknade vi 12-tiden idag och utvilad. Men nu har jag blivit lite trött igen. Snart är det mat. Pizza! =) Mums

Förresten, min bror är hemma. Han är hemma över helgen för att ska byta däck. Från sommar till vinter!
Det är inte det enda han ska byta. Han ska även byta bostad. Han ska flytta från Gävle till Borås. Så en helg nu i november är jag själv här hemma för då ska mamma och pappa hjälpa honom att flytta. Jag kan inte följa med för jag har skolan att tänka på..BUHU! That sucks! Jag vill ju också följa med!

Men men, that's life. Nu ska jag nog gå ner och se om mamma behöver någon hjälp.

Jag vet att detta bleva lite långt. Ni har säkert inte ens orkat läsa. Men vem bryr sig. jag tycker det bara är skönt att få skriva av mig lite, eftersom jag inte skriver så ofta längre.

Orka!

Byebye =)

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback