En rejäl fågel mitt på bordet

2009-10-25 @ 17:53:51

Såg på klockan när jag vaknade i förmiddags och då var den halv 11 tror jag det var. Sen direkt kom jag på att: meh, man skulle ju sätta om klockan i natt..Så egentligen var den bara halv 10. Ganska skönt, men ändå jobbigt. Det som kommer vara skönt med det när man ska gå upp på mornarna, så får man sova en timme längre in på dagen. Så när klockan ringer vid 6 imorgon så är den egentligen 7. SOFT! Fast nu vet jag ju om jag ska upp 6, det beror på när jag vill åka in imorn. Jag börjar ju inte förrän kvart i ett.

Idag samlades vi i familjen, plus mormor och morfar och morbror hemma hos oss. Nu när Freddy är hemma över helgen så bestämde pappa sig för att han skulle laga till en rejäl fågel på bordet idag. Kalkon! Det var riktigt mumsigt.

Senare blev det fika och strax efter mommo o moffa åkte hem så skulle ju Freddy börja reta mig. Det var en spindel på golvet och jag hatar spindlar och Freddy tog direkt tag i mig och försökte trycka ner ansiktet mot spindeln, jag gjorde ju förstås motstånd. Armhävningarna har gjort susen, för jag var stark nog att hålla emot! Men hela grejen var ju rolig och jag kunde inte låta bli att skratta, fick ju knappt luft. Men ja klara mig, sen fick han ner mig på golvet (spindel var då borttagen) så börja han snurra mig på golvet och vette fasen vad mer han gjorde. Sen blev vi nördiga (hela syskonskaran, syrran tog några kort där vi gjorde till oss. Knäppisar. Vetti fasen vad vi höll på med.) Men sånt är ju alltid kul!

Strax gäller One Tree Hill och Gossip Girl. hmm, vad kommer hända ikväll?
We'll see!

Ha en trevlig söndag!


Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback