Intelligence plus character

2009-05-06 @ 21:02:26
En enformig dag. Nästan mer raster än hela lektioner. Inte konstigt att vi inte hinner med det vi ska göra. Jag slöt i alla fall klockan 12 och tog bussen hem halv 1. Tyvärr blev det inte skjuts hem av Stoffe. Vilken diss jag fick! Kom hem vid 1 och kunde inte riktigt bestämma mig om jag skulle laga ihop någon mat eller inte. Men efter en halvtimmes tänkande och frestande inför om jag skulle ha stekt kyckling eller inte så kunde jag inte motstå längre. När jag ändå höll på kokade jag upp nudlar och stekte upp lite wokgrönsaker också. Slutresultatet blev riktigt gott. Det som inte var så kul när jag lagar färdigt maten var att man var ju också tvungen att ta hand om alla disk. Men lyckligtvis gjorde jag det medan jag lagade maten. Det var bara kastrullen och stekpannan som skulle göras rent efter, som jag gjorde.

Såg en film precis nu "Stomp the yard". Jag tycker det är så härligt med hip hop och krumping. Även Chris Brown hade en väldigt liten biroll och också Ne-Yo var med. Hehe, först visste jag inte det var han men sen så ramlade poletten ned. I slutet av filmen visade de ett citat av Dr. Martin Luther King, Jr.

'Intelligence plus character - that is the goal of true education.'
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback