Blå karamellfärg

2009-05-22 @ 23:18:15
Det var Sävefest i onsdag och det var skitkul. Det var det definitivt värt! Skitmycket folk, precis som det skall vara.
Först blev det en liten förfest hos Micko, med några andra. Efter 22 begav vi oss alla neråt mot hamnplan. Gissa att jag hade ont i fötterna när vi kom ner. =) Men vill man vara fin får man lida pin. Vi dansade och sjöng tills musiken lades av. Till klockan 1. Blev arg på en vakt när vi skulle gå, för att han var lite grinig. TA't lugnt liksom, snubben! Vi kom i säng kanske vid 3. Åh, så trött jag var då. det tog inte alls lång tid innan jag somna. Man vaknade sedan vid 10, runt 11 gick jag och Micko till signalen och köpte oss lite frukost. Vid eftermiddan, runt halv 3-3 åkte jag hem. Pappa fick köra hem bilen, för jag var osäker på om jag kunde köra själv.

Idag har jag varit hos mormor o morfar och bakat. Skulle in och köpa lite ingredienser till bakningen och behövde röd karamellfärg. Men hur i herrans namn är det så att de hade alla färger FÖRUTOM RÖD? Det har varit så varje gång när jag ska ha röd färg. Aaahh, ibland blir jag lite irriterad på sånt. Så därför struntade jag i det. JAG VILLE HA RÖD. Det blev 7 olika sorters kakor. Kakor, muffins, bullar.etc. Ja, eftersom det inte blev någon röd färg, gick mormor in och köpte BLÅ. Brysselkexen ser därför nu ut som trollkex. Blå kant istället för röd. Bakade från klockan 11 till halv 7 nästan. Så nu har jag lite ont i benen av att ha stått mestadels av tiden.

Men gå och lägga mig kan jag inte göra riktigt än, det är jag för pigg för. Men ändå är jag trött. Fattar ni?

'Känslan av att finnas till
är den största lyckan'
- Benjamin Disraeli


Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback