Vart på tal om farthinder i Tofta?

2009-06-30 @ 21:22:38
Pappa kom precis hem från en möte med vår förening. Ett problem som ofta har kommit på tal är om farthinder ska sättas upp i de korsningar där jag bor. För att många kommer i full fart i de korsningarna utan att ha uppsikt, plus att barn leker som dom vill och inte heller har någon uppsyn över fordonen. Jag fick också veta att hastigheten inte heller stämmer överens. När man kommer in på den väg då man åker mot oss, så står det skyltat 30 km/h. Det jag fick veta är att den inte är laglig, så därför gäller den inte. Eftersom det då inte står något annat skyltat om hastigheten, så gäller 70 km/h..Jag blev totalt chockad över den nyheten. Det hade jag ingen aning om. Den väg som jag bor är definitivt inte lämplig som en 70-väg. Men nu har de lagt in något om hastigheten och att det kommer upp ett slags farthinder i korsningarna. Men istället för att ha "gupp" som sliter jättemycket på däcken, så kommer man istället använda sig av blombackar, eller baljor, eller vad de nu kallas.

Jaja, allt för att göra så att folk ska sakta ned farten. Kör klokt, tänk på VAR ni kör!

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback