Utflykt

2009-06-02 @ 21:41:17
Dagen började med filosofi, där vi fick skriva en utvärdering på kursen. Vi fick sluta tidigare eftersom det var tydligen det enda vi skulle göra idag. Så vi fick längre lunchrast än vanligt, så lite av tiden tog jag och Micko åt görandet av vår PowerPoint till morgondagens presentation om en reklamfilm. Efter lunchrasten var det idrott. Vi spelade brännboll. Ganska roligt om vårt lag hade varit lite mer seriösa och inte strulat runt så mycket. Blir arg vissa gånger när man håller på så. Det stör för hela gruppen.

Ibland brukar spontana saker hända bland oss. Som idag, då bestämde vi oss för att köpa med oss fika till Almedalen och sitta där o käka. Jag var lite nyttig och köpte körsbär att mumsa på istället för kakor. Duktiga jag!

När vi sitter och pratar och har det mysigt, så börjar massa fåglar komma och flyga omkring över oss. Bella blir typ som galen och vill verkligen inte ha dem där, eftersom hon inte vill att de ska bajsa på henne. Jag brydde mig inte så mycket om det. Men sen så kände jag något flyga rakt ner i mitt hår, som om någon kastat något på mig. Jag sa då: Jag kände precis något landa i mitt hår. Då säger jag också men det är säkert fågelbajs. Och dom andra bara: nej nej, det är det inte. Jag kände ju att något verkligen landade så jag kände försiktigt med handen, när jag tittade på handen är den lite vit: EN FÅGEL SKET I MITT HÅR!!! Alla började asgarva. Visst var det kul eftersom vi började prata om det, men det var så äckligt. Jag fick ta fram min våta handduk som jag haft på gympan och försöka torka av det värsta av bajset. USCH, det var verkligen inte min dag idag!

Utflykt i Almedalen


Utflykt i Almedalen

Fieldtrip

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback