Då var man uppe och hoppar igen

2009-07-09 @ 10:44:56
Steg precis upp från sängen. Men inte för att jag sov till nu, utan för att inte orkat gå upp tidigare eftersom jag har försökt sova. Jag har legat vaken precis hela natten. Har inte fått en blund. Men ändå så har jag varit hur trött som helst, men har inte kunnat somna. Regnet gör det inte bättre heller. Det smattrar mot fönstret och på plåttaket på cykelboden utanför mitt fönster. Eftersom jag har vart vaken hela natten, så kan jag uppriktigt säga att det har regnat KONSTANT! Inte ett enda uppehåll!

För en stund trodde jag nästan att det var översvämning och att man skulle kunna se valar simma omkring på gatan här utanför.

Visst att man längtade efter regnet ett tag på grund av det var så torrt ute. Vår gräsmatta brukar inte vara grön på sommaren, utan den är nog mer gul. Det är bara för att det är torrt ute. Det blir som halm! Sträfft och taggigt! Sticks under fötterna då man går på det, ajaj! Men nu har det regnat ganska mycket, och det räcker. Iaf för stunden! Nu vill vi ha det soligt och en strålande värme igen! SNÄLLA, var lite hygglig, det är ju sommar!

Nu är det frukost som gäller.

//
Zenita Johansson ♥

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback