Bagaren Zenita har vart i farten

2009-07-01 @ 19:41:55
Idag blev en sådan dag som inget speciellt var planerat. Egentligen fanns inte så mycket att göra eftersom regnet föll. Det var då ingen idé att gå till stranden då heller. Istället så ringde jag till mormor min och frågade om de ville att jag skulle o komma o baka för dem idag. Självklart ville dem ha bagaren Zenita till hjälp.

Jag var hos dem vid halv 12-tiden och stannade tills den sista delikatessen stod färdig, det vill säga vid halv 7 kanske. Det blev 5 olika sorters grejer som jag bakade.
Och lite brännskador fick man på köpet också. Brände mig i ugnen. Man ser några märken på långfingret och pekfingret, men som det ser ut nu som verkar det som om jag slapp blåsor iaf. Det är det värsta.
En gång brände jag mig på tummen, i vecket så mycket att jag fick en blåsa. Den sprack varje gång med skulle böja fingret, det var inte kul.
Denna gång har det mest bara svidit då man kommit i kontakt med starkare värme. Mormor tyckte jag skulle sluta för dagen, men ni som känner mig kanske vet att jag är ganska envis vid vissa tillfällen. Detta tillfälle var jag envis, en liten brännskada ska inte hindra mig.. Visst skrek jag till några gånger för det sved till, men inte slöt jag för det.
Satte på mig vantar för att skippa den heta värmen från ugnen istället. haha.

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback