Mörkret är farligt för oss som går

2009-01-13 @ 20:30:24
Kom hem för 1,5 timma sen kanske. Jag bad mamma hämta mig vid bussen. För jag orkade verkligen inte gå hem. Jag var helt slutkörd. Mina ben lyckas heller inte hänga med mig när jag går just nu, på grund av tröttheten, så jag dinglar lite hit och dit, då och då. Fast jag har i alla fall inte ramlat omkull ännu, ocg förhoppningvis behöver jag inte det heller.

Idag hade jag då omkörning och mörkerkörning. Det var kul faktiskt, men lite löjligt. Vi var 4 elever, två i varje bil med lärare. Så fick vi instruktioner då da, vad man ska göra och tänka på när man kör om. Att man ska kolla speglarna, blinka med helljuset för att visa att man tänker köra om. Sedan blinka ut åt vänster och kör i full fart förbi, sedan när man ligger jämsides så sätter man på helljuset...och när man ser hela fronten på bilen bakom i innerspegeln så blinkar man åt höger för att lägga sig framför den andra bilen..osv...Ja, ni förstår!?
det gick bra iaf. Vi fick även ut och gå lite. Vi skulle testa hur man ser i mörkret. På vilket avstånd man ser gående och vad de har på sig...reflex, ljusa kläder, mörka kläder. Japp, den ena bilen hade halvljuset på, så var vi tre stycken som började gå jättelångt bort från bilen mot bilen. Den ena personen hade reflexväst, den andra ljusa kläder och den sista mörka kläder. Vi gick mot bilen, och den blinkade så fort han såg personen med västen, då fortsatte vi andra att gå mot bilen. När vi kom mycket närmare blinkade han igen....då såg han personen med ljusa kläder....jag, som hade mörka kläder var väldigt nära bilen innan han blinkade med lyset, för att visa att han såg mig.... Lite läskigt att så är det i trafiken.. Så de uppmanar oss verkligen att använda reflex..Gör det du också! Du har ingen aning om hur mycket det hjälper!!! Jag fick till och med en reflex från bilskolan. En litet får tror jag det var.

Jag hade kört färdigt vid 6-tiden, och det var då 25 minuter tills bussen skulle gå hem. Ringde då hem och bad mig hämta mig vid bussen hemma, så jag slapp gå. Sedan ringde jag upp Micko, för att det var så tråkigt att stå helt själv vid bussen. Jag kunde behöva lite sällskap. Jag tror vi pratade mer än en halvtimma. Väldigt skönt! Pratade om hur det gick idag. Hon hade också kört mörker,-omkörning :P fast vid en annan skola! Och det var roligt att höra att det gick bra för båda två! =)

Nu ska jag försöka skriva lite på mitt reportage innan jag ska gå och lägga mig. Eller jag ska bara skriva rent det på datorn det som jag har skrivit, för just nu orkar jag inte fokusera på att skriva något mer. Så det blir så här nu!

Kram
Tjingeling

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback