Saknaden är stor

2008-11-16 @ 21:47:48

Jag vaknade en morgon och upptäckte att du var borta

Det enda minnet jag har nu kommer försvinna inom korta


Stunderna varade inte i länge i mitt minne

det skulle lika gärna kunna driva mig till vansinne


Jag träffade dig inte ofta

men jag vet att du var lika varm och go som min kofta


4 månader sen somnade du in

vet inte om jag vart så ledsen någonsin.


Saknaden blev stor

och tanken av dig finns kvar bland många människor


Du har söner som går i dina fotspår

men det är långt kvar innan de kommer dit du når


Har inte vågat fråga pappa hur han mår

för jag vet inte om saknaden blev för svår


Jag tänkte på dig på fars-dag

kände mig lite nere och svag

Tänkte bara att det var lika mycket din dag som det var pappan min

synd att pappa inte fick säga grattis till pappan sin

Dig.


Jag hoppas du håller koll på mig från ovan

det skulle vara den bästa gåvan


Hoppas du trivs där du är

och inte ställer till med besvär

Snart kanske vi ses igen i en annan atmosfär


Med kärlek, ditt barnbarn Zenita


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Snyft så bra!!! Puss

2008-11-17 @ 18:50:34

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback