Studiebesök! *

2008-03-10 @ 17:33:57
Idag har inte varit en riktig skoldag... Det har varit en koncentrationsdag som har med samhällskunskapen att göra!  Vi har alltså gjort två studiebesök, under hela dagen!! Först var vi på GT, (Gotlands största dagstidning). Det var ganska intressant, men jag vet inte om jag skulle kunna klara av att jobba på en tidning. Det var kul att se tryckpressen, visste ni att de bara använder sig av fyra färger? Ahh, svart, röd, blå och gul!! Sedan hade vi lunch, en del åt på  Solbergaskolan och en del åt...ja....nån annanstans! Mm, jag och några till åt på skolan för varför göra av med pengar när man får det gratis?..eller ahh.....
 
Efter lunchen...köpte jag och några till glass, som vi åt medans vi gick längs ringmuren, genom Östergravar!! Det var faktiskt ganska mysigt, för solen sken, och det var inte speciellt kallt! ^^

Vårt andra studiebesök var på lasarettet. Det var först två kvinnor som pratade lite granna om ekonomin inom sjuk,- och hälsovården.Jädrans vad pengar det går åt inom sjukvården!! Sedan fick vi gå på en liten rundtur inne på själva lasarettet,.. Fick se akuten, IVA (Intensivvårdsavdelningen), mm. Det var riktigt intressnant.....Men jag hade lite svårt att koncentrera mig, för en förskräcklig huvudvärk dök upp!! Men jag fick pina mig igenom den!!

Ehh, vid tre kunde vi gå hem....Jag tog bussen från lasarettet till busstationen, där jag var tvungen att byta buss...För att komma hem!!! Min kompis Anna höll en plats åt mig!!! Schysst av dig!! ^^

När jag kom hem, mötte jag mamma i hallen...Hon skulle åka till Vibble och hämta något på posten!  Så jag blev ensam en liten stund. Åt lite tårta som någon hade bjudit på, samtidigt satte jag mig framför tv:n. Jag såg på OC, riktigt bra serie...UNDERBART!!^^

Nåja, nu ska jag försöka arbeta lite med matten och min engelskabok....Hoppas det kommer gå bra!!

C ya!! // Zenita ^^


GT!!;P


Visby Lasarett!!

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback