Kurant - Melke - Sjokolade

2012-02-18 @ 00:20:12
Som vanligt har jag inte varit så duktig som jag önskat. Planerna för idag var att plugga! Men det var inte lätt, satte mig ner och läste och fastnade i ett avsnitt som tog mig 2-3 timmar att ta mig igenom för att jag skulle försöka förstå det jag läste (gjorde). Varför kan de inte göra ett klokt exempel i boken så man förstår? De tar bara fram massa siffror och så förväntar de sig att man ska förstå hur de fått fram dem? 


Sen blev det inte så mycket mer läsande efter det. Ares kompis kom på besök så läsandet blev lagt på hyllan en stund, men läste lite till en stund senare. Hoppas på bättre tider imorn, för nu känner jag stress! Jag har kommit fram till att jag måste läsa minst en kursbok i veckan (i 3 veckor, vilket motsvarar då 3 böcker). Och jag som vill anteckna så mycket när jag läser för jag tycker det är bra att kunna men som kanske inte är relevant till just det jag borde lära mig. Och därför tar det tid!

Resten av kvällen har jag suttit och läst bloggar, nyheter (läste på helagotland.se att det varit en brand i Vibble och också bara 100 meter ifrån där mina morföräldrar bor), tog en test shot av Absolute Kurant (vilken var greit, gick direkt upp i skallen, spin.), ätit massa melkesjokolade och ska nu äta en sjokoladebolle. Måste ju hitta på något medan pojkarna sitter med sina datorer och "koder" (programmering). Älsklingen sitter och gör en test-app, vilket är rätt grymt :) Det vart ett enkelt spel! :)
Absolute Kurant
Melkesjokolade (abviously)
och så sjokoladeboller (Mmmmm!)

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback