No more dust in the apartment for today

2011-04-15 @ 22:35:12
Tog initiativet att städa lägenheten ikväll. Även fast den inte är så hemskt stor kan jag dock säga med sanna ord att det faktiskt tar rätt lång tid ändå. Försökte damma av varenda lite vrå! Men tröttnade fort och tog varannan istället! Jag blev färdig för en liten stund sedan vilket var skönt, men imorgon har jag en känsla av att det kommer vara nästan lika dammigt igen. Det tar bara några dagar så ser man det direkt på min svarta bokhylla, damm..... Beror det på att jag har en för liten lägenhet? Att jag rör mig på ett mindre utrymme? Konstig orsak...


Men tänker inte bry mig mer om det för nu tänker jag njuta av att det är fredag och det innebär att jag kurar ner mig i sängen och ser lite på tv. Och om jag har tur så kanske jag kan få Are att ringa mig nu, för jag saknar hans ansikte och hans leende. Jag har inte sett honom på ett dygn snart och jag börjar nog få lite abstinens!?


Imorgon blir det först skolan som gäller, fram till 4. Därefter har jag tvättid, vilket behövs, för av någon anledning så är min tvättkort överfull! Så mycket kläder tycker inte jag att jag har använt... Konstigt igen....
Skönt också snart/nu då man har kunnat börja använda lite lättare kläder som en tunnare jacka. Vår för attan! Oerhört underbart att snön är borta och att våren faktiskt är här! Nu kan man äntligen börja använda sina converse igen! Mina vita dock är helt slut! Gummiremsan runt själva skon är bitar borta ifrån, framme vid lilletån. Så sömmarna har ju inte hållt ihop där heller då ju! Så jag har ett stort hål vid min lilla tå! :) Jag vill ha nya vita! Men får vänta lite längre fram till sommaren när jag jobbar. Först nu får jag äntligen använda mina blå! Köpte dem förra sommaren i augusti tror jag och först nu har de kommit till användning. Det regnar ju ganska mycket här i Borås och därför kunde jag inte använda dem så mycket under hösten för jag ville inte förstöra dem på det viset. Än så länge har de klarat sig från det! :)
Börjar bli sömnig. Kaffe?


Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback