(Hög)Skolstart

2010-08-30 @ 07:12:33
Då kan man säga att sommarlovet är slut och det gick fruktansvärt fort. Då var det dags för skolan igen och nu är det dags för den stora skolan, HÖGskolan, i Borås. Börjar klockan 8 idag och jag sitter här redo. Det tar ca 10 min att cykla till skolan härifrån, men det är samling vid Stora Torget så det blir lite kortare än till högskolan. Mm, och varför gick jag upp så tidigt när jag redan är färdig. Jag får sitta här och glo i en tom lägenhet i en halvtimme till. Inte trodde jag att jag skulle bli färdig på 40 min. Rekord?
Det ska bli extremt roligt att börja en skola i en ny stad och det har jag säkert upprepat flera gånger, men det är så spännande.
Igår fixade jag lite med hemmet (om jag ska kalla det så än?), adressändring, hemförsäkring och internet. Om en vecka har jag förmodligen ett klokt bredband. Jag var även stark nog att flytta två gigantiska garderober till andra sidan rummet (vilket bara var 3 meter bort) ch då var jag redo att packa upp kläder ur väskor och kartonger, så nu har jag mer plats i lägenheten, vilket betyder att den är tom. Fick sitta och äta mat i sängen (en madrass som är placerad på golvet) för jag har inga sittplatser förrän om vecka då alla MINA möbler kommer..Åhhh, vad jag saknar min säng!
Nej, nu ska jag pyssla lite här innan jag ska kila.
Ha en bra dag

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback