Valborgsmässoafton

2009-05-01 @ 11:00:49
Igår blev en ganska lyckad kväll. Jag och nästan alla tjejer i klassen plus två andra var på middag hos Josefina. Det var meningen att vi skulle grilla men det hade gått om vi inte glömt att köpa engångsgrillar. Vi kom ihåg att köpa mat, men grillarna grävdes ner i sanden totalt. Vi orkade inte gå tillbaka till affären så vi stekte det i pannor istället, och det gick lika bra det. En av tjejerna fyllde 18 år, så det blev lite födelsedagsfirande samtidigt.

Vid 10 tiden drog vi oss ner till Bingan, för det skulle vara någon fest där, men när vi fick veta att det var fjortisfest drog jag och Micko oss tillbaka. Vi drog till några andra istället.

Jag skulle äntligen kört hem själv på kvällen men eftersom jag kände för att dricka lite ringde jag till syrran och frågade om jag fick sova där och det var OK. Jag skulle höra av mig när jag var på väg dit. Men eftersom brorsan kom med båten i nättres tänkte jag att jag kanske kunde åka med honom och eftersom vi var ganska "nära" det hållet, så passade jag på att ringa upp honom och undrade om jag kunde åka med honom hem. För det är alltid skönast att sova i sin egen säng. Han hämtade mig vi Shell-macken, vid halv 1 ungefär. Det var jättemysigt i bilen på vägen hem, vi pratade om allt. Det känns inte som vi inte alltid gör det, men det är skönt att det blir någon gång då och då.

Idag 1 maj ska vi så långt söderut på Gotland som säkert bara går. Vi ska ut till Hoburgen. Vi ska ut dit och äta mat. Det är lite av en tradition att vi åker till Majstregården (stället vi ska äta på).
Nu måste jag fixa i ordning mig lite för vi åker om en halvtimme så byebye.
Puss

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback