Design Alfred

2009-05-05 @ 19:42:58
Vilken slitsam men underbar dag. Har varit i skolan hela dagen och målat sopstationerna. Vi trodde att vi aldrig skulle bli färdiga. Men det blev vi. Igår målade vi bara linjerna som vi skulle följa idag. Dagen började 8, men jag var lite sen. Direkt när jag kom började vi med arbetet. Plockade fram rätt färger som skulle behövas under dagens gång. Vissa färger fick vi blanda till själva, men det var inte alls svårt. Det blev så fint det vi gjorde. Genast när vi börjat måla, var vår första tanke att vi inte skulle hinna tidsmässigt. Plus att linjerna som vi hade målat som hjälp förstörde färgerna som vi ville få till. Då var vi inte direkt optimistiska. Men slutligen då vi verkligen vittnade hur det såg ut blev det till och med bättre. Då började vår optimism få liv igen. Jag och min kompanjon Fanny blev verkligen nöjda med resultatet. Också medan vi höll på och måla gick folk förbi och framförde sina kommentarer som var fullständigt underbara. Man blir jätteglad när någon kommer fram och säger att man gjort något fint och bra. Vi blev även fotograferade medan vi målade. Pinsamt. Man undrar var de bilderna kommer hamna. Kanske kommer att användas till skolkatalogen nästa år?? 

Det tog oss 7 h att fullgöra vår färgrika design. Från halv 9 till 16, med kanske en haltimmes lunchpaus. Så nu är jag helt slutkörd i armar och ben, på grund av att man stått upp, suttit på knä, svävat med armen och jag vet inte hur man gjort, kanske till och med stått upp och ner för att kunna få vartenda hörn färglagt.

I natt kommer man nog sova riktigt gott, för jag är totalt slut. Men klockan 8 är det Ugly Betty och vid 9 är det The Mentalist. Undrar om jag kan hålla mig vaken så länge? Bara tiden kan veta det.

Design Alfred
(Bara så ni vet så heter giraffen, vid bokstaven L, Alfred. Söta Alfred, om ni kan se honom förstås.)

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback