It could have been worse!!

2008-09-18 @ 18:49:26
Vilken kick!! Var vid bilskolan igår, och övningskörde för första gången... Inte första gången så, utan första gången vid bilskola..... Jag var verkligen nervös precis innan. Det var ungefär 5 min innan jag skulle köra, då var min puls jättehög och hela jag skakade. När läraren bad mig skriva under några papper, så hade jag svårt att skriva eftersom jag skakade så mkt, men det gick hyfsat bra! Sedan var det att bege sig ut i trafiken. Jag trodde vi skulle typ börja på en parkering, där det inte fanns folk, men nej. Han tar mig till Follingboväg, och låter mig köra därifrån. Fatta vad läskigt det var! (för mig) sen ser jag att vi börjar närma oss en rondell, då blev jag lite rädd...Jag, som inte är så bra på att köra, får på första lektionen ge mig ut i en rondell, hur snäll e man.... När jag sa till honom att det var en rondell där framme, det enda jag fick till svar av honom var: Oj, jo det är det. Förlåt, det visste inte jag! Vad tror ni inte händer precis när jag typ bromsat innan rondellen?.....jo, motorstopp, jag bildar typ en kö bakom mig, fan vad dom måste har varit arga på mig!!! hahaha, men det var inte mitt fel, skyll på läraren! Sedan fortsatte vi  på follingboväg, det var en bred väg med vägren så det gick bra, körde på kanten.....Jag blev glad för att jag kom upp till 5:ans växel, och 65-70 km/h... Det är mycket för mig! Jag fick stanna ett par ggr och köra in på en parkeringsficka.... Det gick hyfsat bra, men inte mer, jag är lite för hård på bromsen, och i bland för mjuk, kan inte riktigt hitta lagom! sista stoppet skulle jag parkera i en mindre ficka, där gick det nog inte så bra... Körde upp med ena hjulet på trottoarkanten!!! hahahahaha.....sedan fick jag bromsa ganska hårt efter det också, men annars gick det väl ganska bra.... Ska köra nästa vecka igen, undrar vad han kommer hitta på för hyss då!!? haha
laugh laugh as much as you want, but I will be great!

Kommentarer
Postat av: Li

vad duktig du är Zenita :) Förresten så har jag också fått motorstopp i en rondell, det är hemskt!

2008-09-19 @ 12:26:17

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback