Minnet från igår

2012-03-11 @ 16:03:59
Grattis till bästa Therése som fyllde år igår och tack för en helt underbar kväll! 

Började dagen med några timmars plugg på skolan. Det gick inte så värst bra! Vi försökte göra ett par uppgifter på en övningstenta, men det gick allt annat än bra. Vi fastnade hela tiden eftersom vi hade ingen aning om varför våra svar var fel. Uträkningarna var ju som de står i boken...(?) Men åndå blev svaren fel. Detta förstärkte inte motivationen till att forsätta. Ju mer vi försökte desto mer irriiterad blev jag och ville lägga ner. Slänga miniräknaren i sopkorgen och boken ut genom fönstret. Bara motgångar nu!

Efter 3 timmar packade jag ner allt och gick...gick till frisören. Hade en klippningstid! Har inte klippt mig sedan augusti, så med andra ord var det rätt så slitet. Det var en väldigt bra dag att göra det på också. Nyklippt inför fest! Det var också födelsedagsbarnet som ordnade denna klippning åt mig till ett reducerat pris då hon kände frisörskan. Tack Therése! :) Så nu har det blivit någon centimeter kortare, det slitna borta, kortare lugg (dock forfarande lång) och mer uppklippt. Det har fått sig ett lyft igen :)

Direkt efter blev de att springa hem och göra sig i ordning för kvällens bravader. Först till en lugn förfest och vidare till den stora festen med mat, liveband och musikquiz. En oerhört bra kväll! Dansade hela natten lång, eller till halv 3 i alla fall. Jag klarade kvällen hyfsat bra med de höga klackarna. Bytte till converse strax innan jag begav mig hemåt.

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback