På tiden att börja igen

2012-01-23 @ 12:00:14
Oj! Ett halvår sedan jag skrev! Jag skäms nästan. Eller nej förresten, inte nästan, det gör jag! Tiden bara rinner iväg utan att man ens tänker på det. Det har varit flera gånger som jag velat lätta på hjärtat, men så fort jag börjar så ångrar jag mig och intalar mig att jag gör det en annan gång för jag kommer på mig själv att det nog inte var så intressant det jag tänkte skriva.
Men nu ska jag strunta i det och skriva vad jag vill och om det inte är ett dugg intressant eller spännande så ska jag ignorera det.
Så vi kör en kort sammanfattning om vad som hänt det senaste halvåret:
Genomfört höstintroduktionen på högskolan. Det var riktigt tufft! Krävdes extremt mycket arbete, men det var riktigt kul. Dock blev man väldigt sliten efter det (2 veckor). Jag fick ta det lugnt i 2 veckor efter det för att få tillbaka min krafter, jag var så trött!
Flyttat till en ny och mycket större lägenhet, som även är belägen lite närmare skolan också. Jag trivs hur bra som helst! Eget sovrum, ett vardagsrum, ett mindre kök och en "klädkammare" (jag ser det mer som ett förråd men vännerna anser att det är en klädkammare) Avundsjuka:P
Börjat andra året på högskolan, genomlidit 3 kurser, varav 2 har blivit VG och sedan väntar jag ännu på det 3:e betyget. Jag har i princip bott på skolan i höst! Man har blivit bättre sen i ettan och faktiskt går till skolan och läser, för att det är helt omöjligt att få något gjort hemma.
Tränar som fan och börjar få lite muskler. Men matvanorna måste ännu jobbas på :P
Firat jul på ön med familjen, träffat vänner, jobbat (kom till jobbet och fick då veta att jag skulle öppna och stänga, första dagen man kommer tillbaka efter sommarens slit), men det gick väldigt bra. Var rätt sliten efter det.
Jag har varit i Egypten en vecka med min älskling och hans familj. Vi åkte på nyårsafton och hade det varmt och skönt en heeeel vecka! Hade gärna stannaten vecka till. Under den tiden hade jag ridit på en kamel, simmat på djupt vatten (även fast jag fick panik ett antal gånger) snorklat bland korallreven, det var verkligen jättefint och blivit brun :P
Jag har blivit 21 år. Dagen tillbringade jag på skolan med grupparbete. Men efter det tog jag en fika med några vänner! Det blev även en födelsedagsfest veckan efter. Denna gången hade jag iaf festen hemma hos mig själv och inte hemma hos min kompis. Förra året hade jag så litet att det var omöjligt att kunna bjuda hem någon till mitt. Jag fick knappt plats! Så skönt när jag nu har större!
Börjat nya kurser: strategisk marknadsföring och finansiell ekonomi. Intressant!
Ja, det var väldigt kortfattat. Det är säkert mer som har hänt men det orkar jag inte ta upp. Blev ett snabbt urval!
Jag ska bli bättre med detta bloggande. Kanske inte varje dag, men nån gång lite oftare än ett halvår emellan varje inlägg. Jag ska be min käraste hjälp mig med designen också för den gör det tråkigare att blogga då :P
Puss o kram <3

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback