Back to reality

2011-07-05 @ 16:15:13
Då var man tillbaka i Oslo efter en vecka på Roskilde. Det har varit en slitsam vecka och dærfør vældigt skønt att få vara hemma. Eller nja, jag ær ju inte direkt hemma, men tillbaka dær vi åkte ifrån. Vi har haft det gøy och træffat på många nya mænniskor. Under de sista dagarna var det ganska dåligt væder. I lørdags regnade det tydligen så mycket på 2 timmar i København som det egentligen gør under 3 sommarmånader. Det ær sjukt!! Så det har varit lite problem med øversvæmmningar. Jag vart rædd den kvællen också før det dundrade och blixtrade som tusan! Det var  inte alls långifrån festivalen, bara någn kilometer eller så. Himlen virkeligen lyste upp av ovædret! Och det blev ren gyttja på campen på grund av regnet. Takk før gummistøvlar!

Så nu sitter jag hemma hos Are i soffan och funderar på vad jag ska hitta på, eftersom Are sjælv ær på jobb. Så nu ska jag sysselsætta mig i 5 timmar. Men det ska nog gå fint! Tvætta ska jag gøra, før jag har inga rena klæder att sætta på mig. Just nu går jag i Ares klæder! Sedan ska jag nog førsøka rydda i Ares rum før det ser hemskt ut. Saker utspridda øverallt. Hans syster har haft mycket av sina saker i hans rum nu under en period før hon skulle flytta och idag blev de flyttade till hennes nya lægenhet. Så nu finns det plats att røra sig på! Så jag ska førsøka flytta runt på hans grejer.
Dærefter ska jag læsa!!! :)

På torsdag åker jag hem till Gotland igen och fortsætter verkligheten dær med jobb och annat.
Skønt ær det dock att jag inte børjar jobba førræn på måndag, så jag har hela helgen fri. Men det ær før att jag ville också ha ledigt den helgen eftersom min syster ska fira sin årsdag då (æven fast hon inte fyller år førræn i November). Så det blir nog trevligt!

Ha de


Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback