Resan till Gotland är bokad

2010-10-23 @ 01:22:31
Satt några timmar idag och funderade på NÄR jag skulle åka hem till Gotland och NÄR jag skulle åka hem till Borås igen (Jag blir förvirrad av vad jag egentligen ska kalla HEM). Borås borde vara HEM för mig nu eftersom jag ska minst bo här i 4 år. Men jag kan ju inte säga rakt på sak att jag kommer flytta tillbaka till Gotland efter de 4 åren heller. Jag vet heller inte om det kanske till och med tidigare, men självklart hoppas vi inte på det.
Men i alla fall så har jag lyckats bokat resan nu, jag vill vara där så länge som möjligt, men det blev nån dag kortare än vad jag egentligen tänkt mig, eftersom jag har planerat att kanske sticka till Norge några dagar. Men det återstår att se. Den 17:e december sätter jag mig på tåget mot Stockholm, buss vidare till Nynäs och båten mot Gotland. Det ska bli så härligt att få träffa alla igen. Jag saknar speciellt min mormor och morfar jättemycket, de är de underbaraste som finns. Önskar jag kunde hälsa på dem lika ofta som jag gjorde i somras och som alltid egentligen. Men det går ju inte, det skulle vara VÄÄLDIGT dyrt och tiden skulle inte räcka. Men jag saknar dem verkligen. Självklart saknar jag mina gamla vänner och familjen också.
Jag ska också se om jag kanske kan få jobba något pass på mitt gamla jobb så jag kan tjäna ihop vad resan till och från Gotland kommer kosta. Det är fan inte billigt längre nu när man inte är gotlänning längre. Men men, inget att göra åt. Det är bara att gilla läget.
Den 2:a januari åker jag tillbaka till Borås och förmodligen samma dag så åker jag till Oslo. Men som jag sa, så återstår det att se. Håller tummarna för det.
Jag ser fram emot jullovet

Igår lade sig den första snön på marken inför vintern. Men....vad hände med hösten? Jag tycker inte att jag riktigt fått upplevt den helt. Visst löven har blivit röd/orange/gula och fallit ned på marken, och det har blivit kallare och börjat blåsa mer, men ändå så är inte hösten klar, den har ju bara börjat. Den borde vara minst till mitten av november kanske till och med slutet av november. Inte vara slut nu i mitten av oktober, det är inte OKEJ! Så min undran nu är hur vintern kommer att bli? Speciellt om den tänker börja så här tidigt.....



Utanför mitt fönster (som ligger på 6 våningen för övrigt).

Kommentarer
Postat av: Katrin

Re: Verkligen!! Jag blev jättechockad.... Kan inte tänka mig Blondinbella med någon annan... haha :(

2010-10-23 @ 10:12:47
URL: http://katrin.blogg.se/

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback