Jag behövde verkligen en sådan kväll

2010-01-23 @ 00:52:35
Idag var det skola från 8 till 3 ungefär. Jag tog bilen imorse (vilket jag gör varje fredag) för det är så behändligt när man har idrott och att man slipper bära på alla grejer som man ska ta hem och plugga på över helgen. Så ett berg med böcker fick följa med mig hem. Efter skolan bestämde sig jag och Josefina att vi skulle kolla lite på tyg till våra balklänningar (till maj). Det var mysigt! Vi hittade ganska mycket intressanta färger.

Sedan åkte jag med henne hem för att hämta mönster till klänningen, men jag blev kvar en stund. Hon bjöd på varm choklad. Men jag hann inte ens komma inför dörren så ringer min bror och frågar om jag kunde köra han till flygplatsen. Han skulle tydligen till Stockholm och festa med några vänner. Så det vara bara att sticka iväg och hämta upp honom. Och han är ju också lagom rolig när han är stressad. För han ska gå igenom lägenheten minst 15 gånger och kolla att allting är avstängt. Säkert något tvångssyndrom eller liknande! Han tryckte på kylskåpsdörren minst 10 ggr för att verkligen vara säker på att den var stängd. Jag bara skrattade åt honom för det var så kul! Visst att man kollar att allt är avstängt, men han är verkligen extrem.

Sedan när jag lämnat av honom vid flyget åkte jag tillbaka till Josefina. Och där stannade jag till 11. Det var verkligen jättetrevligt. Jag behövde verkligen en sådan kväll. De bjöd på jättegod mat och hennes föräldrar är verkligen några av de trevligaste jag har mött. Det var oerhört kul!

Imorgon blir det fika med Josefina, Bella och Carro. Och det kan nog också bli rätt mysigt.

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback