Jag går på lyckorus

2011-06-23 @ 22:33:10
Ja, då var jag i samma situation här igen: Har inte uppdaterat på läääänge!
Den här gången var det kanske överdrivet länge. Men jag har faktiskt inte haft nån tanke på hur längesen det faktiskt var. Jag tänker inte säga att NU SKA JAG FÖRSÖKA UPPDATERA OFTARE! Det skulle slutligen bara bli tvärtom. Jag kommer skriva när jag känner för det. DET kan jag däremot medge!
Det var mycket där med skolan senast jag skrev och var säkert också därför orsaken till att jag inte orkade lägga ner energi på att skriva.
Jag antar att det hänt lite sen dess. Jag lyckades få ihop två VG:n på de sista två kurserna vi hade, vilket var helt otroligt! Blev jätteglad! Direkt efter sista tentan åkte jag till min Are i Norge och vi hade två underbara veckor tillsammans. Vi gjorde en impulsresa och tillbringade några dagar i Prag. Det var verkligen helt underbart! Jag ska fortfarande lägga upp lite bilder. Men har fått rensa lite eftersom det var väldigt många. Det är fortfarande mycket kvar, men kommer att visa de bilder jag tycker om!
Efter de två veckorna med min älskade så är jag nu hemma på ön hos föräldrarna igen. Har bara varit här i två veckor så ska jag åka iväg igen. På lördag kommer jag att åka till Are igen, och bara på kvällen åker vi båda till Roskilde Festivalen. Det var inte meningen att jag skulle med, vi bokade bara för någon dag sen. Det var bara för att det var den enda tidpunkten som vi kunde ses nu, för jag var ledig väldigt mycket från jobbet och samma för Are, men han skulle ju till Roskilde. Så det blev att jag åker med honom istället. Så vi ska bo i tält i en vecka (hur det ska sluta för mig vet jag inte) och så blir det några extra dagar i Oslo innan jag åker tillbaka till ön.
Ja, och så jobbar jag på konditorit igen och mina arbetstider har blivit bättre. Jag slipper många stängningspass och ska nu få öppna lite istället. Så vissa helger blir det att börja senast sju.... Det ska bli kul och se hur det kommer fungera för mig.
Imorgon är det midsommarafton och den kommer att tillbringas med mina gamla vänner från gymnasiet plus några till. Det ska bli trevligt! Dock måste jag ta det lugnt imorgon eftersom jag flyger på lördag.
Och så har jag en sista nyhet: Jag har fått en ny lägenhet i Borås. Ska flytta till ett ställe som är ca dubbelt så stort och som kommer ha spis/ugn (vilket jag inte har nu) och så kommer den kosta nästan lika mycket som jag betalar nu. Fick den till och med lite billigare för att jag var student. Gud vad kul! Jag är väldigt lycklig just nu, jämfört med de senaste dagarna. Har blivit lite av en vändpunkt. Mycket spännande och intressanta saker har jag upplevt sen slutet av maj och än så länge verkar det fortsätta!

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback