Följ med mig genom luften

2010-03-08 @ 19:45:59
Skolan började idag igen och vem är inte sjukt taggad på det? Hmm, kuggfråga?
Jag började dock inte förrän kvart i ett och det var ju skönt. Jag kunde därför såklart ta sovmorgon. Gick upp vid 9, gjorde i ordning frukost och satte mig vid tv och såg Cougartown.
Sedan ropar mamma på mig och säger att jag måste hjälpa pappa (genom telefon) med nått på hans kontor. Där vill man helst inte va: där är rent av iskallt! Behöver för det första ha vinterjacka på sig därinne och för det andra är det rent av sunkigt. Det är i alla fall tur att han vet vart allting finns. Han skulle ha hjälp med att hitta nån verifikation på någon räkning.

Det tog väl en 20 minuter innan jag fick fortsätta äta min frukost och se på tv. Därefter var det att klä på sig och göra sig i ordning inför skolan. Tog bussen halv 12.

Matte som då var det enda ämnet på schemat idag (för övrigt varje måndag mellan kvart i ett och halv 4) så blev jag hur glad som helst. Häpnadsväckande fantastiskt överlycklig blev jag! Det första matte-D provet som vi gjorde för jag vet inte hur många veckor sen fick vi idag tillbaka och tro det eller ej, (för det hade jag svårt att tro) SÅ FICK JAG FULL POTT!
GUD, helt otroligt. Nu ska jag dock gå och vara orolig inför det andra provet som vi ska få tillbaka på onsdag. Det skulle vara helt underbart om man fick bra på det också. Men det tror jag inte.

Vi fick sluta en kvart tidigare. Jag drog då med mig Josefina och Oskar ned på stan för jag behövde köpa lite produkter. Tog bussen hem halv 5.
Jag hade funderat under dagen om jag skulle ta en promenad när jag kom hem, men det skulle förmodligen vara mörkt då (eftersom jag tog en senare buss). Men vid två hållplatser innan min hållplats, så bestämde jag mig av en ren impuls att jag skulle PROMENERA VÄGEN HEM istället.
Det ar skönt och riktigt duktigt gjort av mig.

Nu sitter jag och pluggar. Men det är ganska tråkigt som vanligt.
Ska försöka i en halvtimme till, sen så orkar jag nog inte mer.

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback