Om symptomen stämmer, kommer jag att tappa lite av håret då?

2009-05-23 @ 17:56:28
Kom i säng vid 2-tiden och sov till 11. Det var skönt. Ingen var hemma när jag vaknade. Pappa var på jobbet och mamma var i stan och handlade. Jag tog bara en banan till frukost för jag kände ingen aptit. Satte mig framför tv:n och zappade genom kanalerna. Fastnade på "There's Something About Mary". När mamma kom hem, berättade jag för henne att det hade kliat i hårbottnen så mycket att jag nog hade kliat sönder huden. Jag ville att hon skulle se om det var någon skorpa eller något. Det var lite värre än så. Något som heter ringorm. Slags hudinfektion, bildar ringar på kroppen och jag har tydligen fått det i hårbotten. Men jag är inte helt säker på vad det är, och det nog inte så allvarligt, men det låter äckligt. När pappa sa att man kan tappa lite av håret runt 'ringen' så blev jag lite rädd. Det kan vara smittsamt, så jag kanske måste söka upp en läkare snart om det inte blir bättre, nu när jag och mammat har köpt hem någon kräm mot det. Lite läskigt är det.

Nu vill jag inte tänka på det. Ska se lite tv och äta flygande jakob med familjen ikväll.
Puss

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback