Drömde att mina ögon sprack och blev svarta

2009-05-31 @ 00:18:18
Var hos mormor i eftermiddags. Det blev smörgåstårta och några av kakorna som jag bakat bjöds det på. Av mig, syrran och brorsan fick hon en äggklocka. (Men den gäller för mig mest, när jag kommer och bakar för henne. Så nu behöver vi inte glömma bort tiden och slippa att allting blir bränt.)

Vi stannade några timmar.

Efter åkte vi och handlade lite grann. Inte så mycket som vi brukar göra, men det var bara för att morsan var och handlade i veckan redan. Vi kom hem strax innan sju kanske och direkt drog jag mig ut och sprang lite. Jätteskönt, men inte lika skönt som igår. När jag kom hem stod maten färdiglagad på bordet så det var bara att ta för sig. Speciellt hungrig var jag inte, för att man hade ätat tårta bara någon timme innan.

Kom just på om en dröm som jag hade i nättres. Det var lite läskigt men löjligt. - Det var så att jag skulle ta studenten eller något liknande. Jag hade en sån där hatt som studenter i USA har, ni vet? Mm, en sån hade jag. Sedan hände något. Jag kände något konstigt i mitt öga, så jag försökte 'peta' lite i det för att få bort det. Men vad händer inte då..jo, ögat spricker och blir helt svart. Ögonvitan och irisen (eller vad det kallas??) blev helt svart. Det flöt liksom bara ut. Jätteäckligt. Sedan känner jag något konstigt i munnen. Jag plockar ut det och det är stort! Vad är det som jag plockade ut...jo, mössan jag hade på mig kom ut ur munnen. Äckligt!!!! Jag vaknar då med ett ryck och känner på ansiktet och springer till spegeln för att se om jag ser normal ut och att mina ögon inte är svarta. Självklart gjorde det det. Jag blev faktiskt lite rädd där. Usch!

Stars are shining above me

Imorgon blir det att titta på balen. Se alla fina studenter!
Bara ett år kvar för mig. Jippi

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback