Bokrea

2009-03-04 @ 17:20:00
Hejsan!
Är allt bra med er idag? Jag mår jättebra, har väl några blåmärken på benen och träningsvärk från gympan igår. Men annars är det finemang. Eller, nja, det är det kanske inte. Personligen mår jag bra, men psyket är inte det. Psyke och skola passar inte ihop. Jag har bara lust och rymma härifrån från skolan och allt som har med skolan att göra. Jag orkar inte. Vad ska jag göra? Hjälp mig! Även om jag prioriterar så verkar inget funka. Jag vill ha påsklov nu, för varenda vecka fram tills dess är det minst ett prov i veckan. Stora prov dessutom. Det är verkligen inte roligt! Spanska prov på fredag, det är det jag fasar över mest, jag kan verkligen inget, jag förstår inget. Jag vill ha mer tid!

Nej, nu ska vi inte deppa över skolan även om man så vill det.
Jag gick lite grann på bokrean idag, för att få tag på en bok. Jag ville egentligen ha fler av samma författare,men det fanns ingen. Den jag köpte heter: En Shopaholic i New York, av Sophie Kinsella. Jag och Denise jagade på stan ganska länge. Det var inte meningen att vi skulle det. Vi hade extra spanska vid 12 och drog väl från skolan kanske vid kvart över 1. När vi gått på stan en stund, så behövde vi en paus efter allt rännande i massa affärer. Vi tog en fika på Siesta. Jag åt en macka med kycklingröra, de är hemskt goda, må jag säga.  Och Denise tog en likadan och en chokladboll. Jag och Denise småpratade lite och hade de mysigt. Har ni varit på Siesta förut förresten?

Jag kom hem vid 4, och ska börja med spanska nu. Lycka till säger jag till mig, och jag hoppas ni kan säga det till mig också, för det kommer jag att behöva.

Jag får nog ta och sätta fart nu om jag ska hinna. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kramar ♥

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback