Nämen, se vad jag kan göra

2009-06-12 @ 22:11:25
Tyvärr blev det ingen myskväll med tjejerna ikväll. Ingen var väl direkt på. Jag hade kommit om jag inte hade behövt hjälpt mor i köket idag. Nästan som om en bomb slagit ned där just nu. Vi håller på och gör smörgåstårtor till Freddys 30-årsdag som är imorgon. 6 stycken för att vara exakt. Ni ska se hur maffiga och feta de är. Det ska bli väldigt gott. Speciellt nu när det är färska räkor på.

Pappa och Freddy har skalat 10 kg räkor idag som då är till tårtorna. Det tog sin lilla tid. Gissa hur mycket av räkorna det blev kvar när allt var skalat? Jo, 2,7 Kg. Fatta vad mycket bara skalet väger. Sjukt mycket!!!

Mamma och jag håller på med tårtorna just nu. Jag har dock tagit en paus. Jag väntar på att mamma ska bli färdigt med sitt så att jag kan fortsätta med mitt. För ett tag sen blev jag färdig med att ha skalat upp mot 60 ägg. Jippi, så jag har typ några små öppna sår på min tumme. Det svider till när jag ska skära citronerna. Ajajaj!!! Mm, sedan skär jag även tomater i klyftor. Men det svider dock inte lika mycket av saften som av citronen.  

Freddy skalar räkor

Min bror Freddy (som fyller 30 imorn, old dude) skalar sina färska räkor =)


Pappa hjälper till att skala räkor
Daddy står över diskhon o skalar o skalar, det tar aldrig slut


Räkorna
Några kg räkor tinar upp!


Jag skär tomater
Jag skär tomaterna! HAHA

Jag ska se om jag kanske kan ta nån bild på alla tårtorna när de är klara.

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback