Det skulle ha vart din dag idag!

2009-01-11 @ 18:29:05

Klev upp helt yrvaken, strax före 10 idag. Åt smörgåstårta till frukost idag, eftersom det blev över sen igår. Det var verkligen smarrigt. Satte mig framför tv:n och zappade genom kanalerna lite....Tror jag gick igenom 2 varv innan jag stannade på Canal+Action (tror jag), där de visade "Disturbia". Spännande. Där satt jag klistrad tillsammans med mamma och pappa. Jag har sett den förut så jag vet vad som händer, men mammis o pappis hade inte sett den, så.....ja, precis. Ehm, därefter sprang jag upp o satt på datorn för att jag skulle skriva ut min dikt som jag skrivit till farfar. Den finns här på bloggen om ni vill läsa den. (Saknaden är stor). Det skulle ha vart hans 75:e födelsedag idag. Så jag, mamma och pappa åkte ut till Ala, för att sätta nya blommor och sätta upp min dikt vid gravstenen. Jag hade inte vart där ute sen han begravdes i juli. Stenen var verkligen fin. Jätteblank och ren!

Efter besöket vid graven, begav vi oss mot Buttle, för att göra ett första besök hos Jonassons nya hus. Ett mysigt ställe faktiskt!

Vi kom väl hem igen vid halv fyra, då tvingade jag ut pappa att köra med mig. Jag körde till Klinte, sedan tillbaka till Tofta.

Körde nästan 60-65 hela vägen, för pappa hade inga dubbdäck på bilen och det var verkligen halt ute idag. Men det gick jättebra iaf.

Vi åt mat när pappa och jag kom tillbaka hem. Gott gott de! Och så har jag läst i min svenskabok "Ett öga rött", ska skriva på mitt reportage....hitta massa fakta till engelskan.....hur mycket som helst den här veckan!


Tjingeling




Farfars gravsten!

Min dikt till farfar min!

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback