Glad Påsk

2009-04-11 @ 16:28:12
Vaknade lagom tid idag, varken sent eller tidigt. (Jag kallar halv 10 lagom tid.) När man steg upp såg man solen skina och en himmel klarblå som havets yta. Brorsan har en balkong utanför lägenhet och direkt gick man ut dit och lät solen skina på en. Det skulle vara riktigt skönt att ligga och sola och kanske ha lite tur att få lite färg, speciellt när man just nu är en blekfis. Jag tror inte man kan bli mer vit. Snart så, då är sommaren här och då kan man ligga ute och steka i timmar. Men det blir bara om man inte får något sommarjobb. Som det ser ut nu så har jag för tillfället inget. Vi får väl se lite längre fram hur det kommer att bli.

Vid halv 12 snåret gick vi alla ner på stan och jag köpte några armband, en kofta och en liten axelväska. Vi tog också en fika på Java, jättegott. Jag tog en hallon/rabarber paj med vaniljsås (Det tyckte jag att de var snåla med. det ska ju vara mycket sås.) Sedan drog vi oss hemåt och när vi kom hem plockade jag i ordning alla mina saker för de låg verkligen överallt, tro mig. Jag har också diskat och nu så slappar jag här en liten stund för snart blir det säkert att hjälpa till i köket. Det blir några gäster här i kväll och eftersom det är Påsk så blir det antagligen påskmat. Jippi! (med en sarkastisk attityd, alltid samma mat vartenda år. Man blir lite less på det.)

Ha en trevlig kväll, vi hörs!


Glad Påsk
Glad påsk

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback