Studenten 2008

2008-06-05 @ 18:29:58
Åa....Jag vill också ta studenten, och känna den känslan att inte behöva gå till skolan.....inte tänka på det längre....men det betyder att man är vuxen, och har kommit ut i vuxenlivet....Med jobb, indragna pengar och familj. men det känns väl bra? eller? Studenten bevisar att nu borde man kunna ta hand om sig....Känner jag att jag kan ta hand om mig själv, även fast jag har två år kvar? Kan jag det? Nej, det tror jag inte.... Jag är ännu för beroende av mina föräldrar, kanske för mycket....men vill jag det? Nej, det vill jag inte det heller....jag tror det är för att de har varit mer beskyddande om mig än om mina andra syskon, eftersom jag är sladdisen. De har det svårare att släppa taget om mig, det gör att jag inte känner mig självständig..... Det borde inte jag tolerera, men som tur är att bara på något år har jag faktiskt blivit mer självständig....Jag gör mycket mer själv, umgås med fler än bara min familj..... fast även när jag umgås med mina vänner, så vill de veta exakt vem jag varit med, när och var...... Och när jag frågar om jag får gå på fest, frågar de ut mig....som exempelvis om det förekommer alkohol på festerna...men det måste de förstå att det alltid gör..För det mesta...och därefter: drink inte, ta inte emot om någon bjuder.....Vad fan, jag har aldrig varit full, och det har jag inte tänkt bli förrän jag blir 18... Visst har jag smakat pyttelite, och ibland för det lilla så blir de nästan besvikna...men, vad ska man göra? Jag kommer aldrig vara säker på att jag inte kommer att dricka "ordentligt" innan jag blir 18..... Många tror att jag är för "oskuldsfull" för det, men vänta bara, man ska inte tro för mycket. Oj, jag kanske kom ifrån ämnet lite.. Sorry!!

Ehh..? Jo, Studenten var det..... Jag blev så avundsjuk idag när jag var på Wisby Strand, och se alla avgångselever stå där på balkongen och skrika att de tagit studenten.... Jag har nog aldrig längtat så mycket efter något, men att ta studenten är det enda jag har ögonen för nu. Och tänk om två år..(korta förhoppningsvis)...så kommer jag stå där....I RAMPLJUSET!!! Med studentmössan, där det står: Student 2010......Aa....2010....å gud, vad länge det känns till just det ögonblicket. men men, det skiter jag i.....Det enda jag vet nu, är att jag ska ha så jävla roligt så det finns inte.....Jag och mina kompisar ska göra den mest minnesbara studenten någonsin..... Vi ska liksom WHOA hela natten lång!!!!!! <----Något som man verkligen inte glömmer!!!!

nej, nu ska jag bara tänka på  de underbara personer som tagit studenten och önska dem lycka till i framtiden....Och självklart tänker jag drömma att jag är med dem!!!! HAHA

Puss // Zenita

Kommentarer

Vad tycker du om detta inlägg:

Ditt namn sätter du här :
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Åsikten:

Trackback